Artikler om arbeidsliv, kommunikasjon, endringsledelse, arbeidsmiljø og balanse i arbeidslivet

Foredrag, Arbeidsmiljø, arbeidsglede, omstilling, ledelse, endringsledelse, motivasjon, kommunikasjon

Råd i arbeidslivet


Når det kommer til å ta imot råd, er det viktig å velge klokt. Som jeg alltid sier, ikke lytt til reiseråd fra noen som aldri har reist. Det er klokt å søke veiledning fra de som har gått den veien du ønsker å følge.


Les mer

Foredrag, Arbeidsmiljø, arbeidsglede, omstilling, ledelse, endringsledelse, motivasjon, kommunikasjon

Lønnsforhandlinger: Be om et tall?


Min personlige mening er at hvis dette virkelig lønnet seg, ville alle arbeidsgivere være de første til å tilby et tall i enhver forhandling og stillingsannonse.


Les mer

Foredrag, Arbeidsmiljø, arbeidsglede, omstilling, ledelse, endringsledelse, motivasjon, kommunikasjon

Ledelse: Endringsledelse


Jeg tror vi må tørre å gjøre og tenke feil for å utvikle oss.

Visste du også at forskning viser at jo mindre selvhøytidelig du tar deg selv og egne valg, desto lykkeligere er du.


Les mer

Foredrag, Arbeidsmiljø, arbeidsglede, omstilling, ledelse, endringsledelse, motivasjon, kommunikasjon

Arbeidsmiljø: En dårlig sjef 


Ifølge Navy SEALs risikerer du å velge en dårlig sjef hvis du velger en leder som scorer høyt på prestasjon, men lavt på tillit.

Ikke bare risikerer du å velge en dårlig sjef, men også en giftig sjef.


Les mer

Foredrag, Arbeidsmiljø, arbeidsglede, omstilling, ledelse, endringsledelse, motivasjon, kommunikasjon

Arbeidsliv: Multitasking


Forskning viser at vi faktisk ikke kan multitaske. Vi kan bare gjøre én ting om gangen. Det vi egentlig gjør er å skifte mellom oppgaver veldig raskt.


Les mer..

Foredrag, Arbeidsmiljø, arbeidsglede, omstilling, ledelse, endringsledelse, motivasjon, kommunikasjon



Arbeidsmiljø: Vanskelige jobbsamtaler:


Vanskelige jobbsamtaler: De bør du ta etter jobb!Her er grunnen – og to andre tips til konflikthåndtering 👇🏻



Les mer

Foredrag, Arbeidsmiljø, arbeidsglede, omstilling, ledelse, endringsledelse, motivasjon, kommunikasjon

Arbeidslivsbalanse: Prioriteringer i arbeidslivet


Sier du ja når du burde si nei? Jeg tror at mange av oss overforplikter oss i (arbeids)livet fordi vi er redde for å skuffe andre. Kanskje med det resultatet at vi ikke får jobben vår gjort,- eller ikke får det privatlivet vi ønsker.

Hvis du er sliten, spør deg selv om du sier ja til litt for mye av det du egentlig vil si nei til❓

Jeg liker dette sitatet fra Oprah Winfrey:

"Husk å fyllle opp din egen kopp, sånn at du også kan fylle opp andres kopper»

Foredrag, Arbeidsmiljø, arbeidsglede, omstilling, ledelse, endringsledelse, motivasjon, kommunikasjon

Jobbsøknad


Tre mulige feil du gjør når du søker jobb:


💼 Du sender samme søknad til alle bedrifter.
Vær målrettet og send heller færre søknader med høy kvalitet direkte til bedriftene - gjerne med en introduksjons-e-post!

💼 Du tilpasser heller ikke din egen CV for jobben du søker på.
Ulike jobber krever ulike fremhevinger.

💼 Du glemmer at over 40 prosent av stillingene i Norge lyses aldri ut.
Kontakt bedriftene der du ønsker å jobbe og la dem vite at du finnes, hva du kan gjøre og at du vil jobbe for dem.

Fortell nettverket ditt at du ønsker ny jobb, vær aktiv på linkedin, kontakt et rekrutteringsbyrå og vær en god ansatt hvis du har jobb, sånn at du blir anbefalt videre.


Jeg heier på deg!

Foredrag, Arbeidsmiljø, arbeidsglede, omstilling, ledelse, endringsledelse, motivasjon, kommunikasjon

Utbrenthet i arbeidslivet


Jeg har bidratt i en artikkel om utbrenthet i VG-nett, hvor jeg har skrevet om arbeidsgivers omsorgsplikt ved utmattelse hos de ansatte 📰🗞️


Les her